Skärtorsdag 28 mars

Vilken härlig dag, kl, är 11, det är strålande sol och +5 grader,  jag ska snart åka ut till Söderbodan och tillbringa påsken där.
P-A har drabbats av en rejäl förkylning och jag är väl inte heller riktigt pigg, men det ska jag nog kunna kurera.
I vilket fall som helst är prognosen att det ska bli en fin påsk-helg med sol och +-grader, så vi kan nog sitta ute och bättra på våran fina färg som vi fick i Thailand. Det fungerade det där att packa ner sol och värme när vi åkte hem, vi behövde aldrig öppna väskorna i tullen...:)))
Jag har ingen bild på en vacker påsk-bukett, men jag tänkte att några vackra blommor från Kamala duger

Dom här näckrosorna fanns i en damm intill vårat hotell, och dom blommade bara på morgonen, Efter att vi ätit frukost gick vi förbi där och tog med lite bröd som vi matade fiskarna med, det fullkomligen kokade i vattnet när vi slängde ner brödet.
Sköldpadder som såg väldigt naturtrogna ut, men gjutna i betong, en jättemysig liten oas.

Så önskar jag alla en riktigt fin Påsk-helg...kram

Hemkommen till Skellefteå

Jaa, så är jag då här igen. Det är snart en vecka sedan jag kom hem från Phuket och Kamala Beach. Det har varit 3 härliga veckor, med massor av sol och härligt badväder och några utflykter med båt, och härligt ressällskap.
Jag har haft en otroligt tur att inte drabbats av några magbesvär under den här tiden. Jag kan inte begripa att jag alldrig, dom 4 gånger vi varit till Thailand haft problem med magen, däremot kan jag få besvär i mina ögon, solen, ljuset och saltvatten som stänker in kan vara orsaken, men hellre det än magbesvär.
Jag har skrivit tidigare om vårat besök på marknaden, men jag ska visa några till bild
Ella, Mikael och P-A tittar på en liten kille som dansar, han var nog bara 5 år, jättesöt. men bilden blev väldigt suddig så den får ni inte se
 Visst är det en häftig mössa som Ella provar.
Har tagit några bilder av vad som kan säljas här, det var massor med mat och frukt
Antagligen något friterat, men smakade inte, helt säker på att jag fått smaka en om jag frågat :)
Grillspett i olika varianter.
Jag köpte sandaler och "flippflopp". Detta för ca. 75 kronor.

Det är fruktansvärt varmt och kvaft inne på marknaden , så vi väljer att gå ner till stranden för att få lite svala vindar från havet och lite mat i magen
Försök göra en föreställning om känslan att få sitta så här och njuta av dom svala vindarna och doften från havet det kan vara 25 grader varmt, beställt in en stor Zinga och god mat...underbart.
Nu säger jag hej då, jag återkommer, jag önskar att ni bara kommenterar med ett litet ...Hejsan. så jag kan se om det är någon som tittar in...hejsan...svejsan :)

Morgon-blogg

God Morgon, jag vaknade redan kl 7 idag, det är den 9 mars och vi har varit här i en vecka, jag har sovit jättegott med suset från air condition över huvudet, den är inställd på 25 grader en lagom temperatur inne i rummet ??? har man svalare så är risken stor att man blir förkyld
I går tillbringade vi i stort sett hela dan på stranden, vi tog långa promenader längst efter stranden för att få lite motion, den är 2 kilometer lång riktigt skönt att vada i vattnet och känna vinden från havet
Lunchen äter vi omkring halv 2,
Kan bli friterade lökringar.....smaskens

Dagens stora  överraskning för familjen Bystet var att Mikael och Ella dök upp på stranden vid 5 tiden, jag och
P-A visste att dom skulle komma, men hade lovat Mikael att inte berätta för dom
På kvällen var det marknad alldeles intill hotellet, så vi  gick dit kollade och handlade lite
Det här ska föreställa en mössa   :)))

Nu är det lite problem med uppladdning av blider, så jag avslutar här, nu ska vi gå och äta frukost
Hej då så länge

Mera från Kamala

Hej igen, nu har vi varit här i 5 dagar, blivit lite röda i skinnet men magen är det fortfarand inte några problem,
vi har inte gjort några större utflykter ännu, i förrgår tog vi en Long-tail till Laem Sing en strand alldeles intill men jag glömde lägga kameran i väskan så då blir det inga bilder därifrån. Det blir några från vårat hotell och stranden i stället
Nästan så här på Örudden...:))

Det här är poolen nedanför vårat rum, vi brukar avsluta dagen med ett par timmar där, innan det är dax att gå till rummet och duscha slappa lite, kolla FB och skriva lite på Bloggen kanske ta ett glas vin eller en öl,  innan vi söker oss ut för middag längst stranden
Farfar P-A och Pontus i lobbyn.....liten och stor...:))
Gunilla lyssnar på vad P-A har att säga och Pontus jobbar med att öppna sin läsk

Skål då !!!
En skön kväll och god Thailändsk mat, lagom temperatur det är väl omkring 25 grader, härliga dofter från restaurangerna och bruset från vågorna som slår in mot stranden.
Tack för idag  :)

Thailand

Nu har vi vart här i 4 dar och vi har aklimatiserat oss och kommit in i dagsrutinerna, upp ur sängen vid 8 tiden slappar lite på balkongen och dricker kaffe, njuter av stillheten. sedan är det dax för frukost, och planera dagen.

Här är en av  poolerna intill vårat hotell där vi tog ett eftermiddagsdopp efter en dag på stranden

Maja kör med lite boll-lek i polen, hon lärde sig simma när vi var här för 3 år sedan och har blivit jätteduktig
Pontus och pappa Fredrik är med i leken

Pontus kör med simpuffar men han hinner nog lära sig också medan vi är här, han är en riktig tuffing i vattnet och när jag skriver detta så har han faktiskt slängt puffarna...:))

En titt upp mot balkong
Hej så länge

Thaiand. 1

Nu är jag i Thailand, Sunprime Kamala Beach, resan har gått bra den är så klart jobbig , 11 timmar och 30 minuter sitter vi i luften men man är så taggad att komma fram till värmen och solen, lite sova på planet några timmar kanske
Pontus och Maja roar sig med spel på Arlanda tills det är dax för bording.
P-A och jag sitter i premium-klass

och får beställa aperitif före maten
Gin å tonic smakar bra och lite snacks i väntan på maten
 Det här var riktigt gott, förätt, lax lime och creme fraich, varmrätt biff grönsaker och potatisgratäng, ost sallad och kladdkaka...riktigt gott och så var det vin till maten och what ever you want till kaffet,
P-A ser en film

Pontus sover sött, skönt att kunna sova i vilken ställning som helst

Vårat hotell Sunprime hotell ligger alldeles intill Sunving där vi bodde för 3 år sedan det ser likadant ut enda skillnaden är att det inte får vara barn under 15 år inom området. Fredrik , Gunilla och barnen bor på Sunving
så vi träffas solar badar äter tilsammans.
Hej så länge...kram till er alla :)