Thailand

Nu är det några dar sedan vi kom hem från Thailand, det har varit två underbara veckor med mycket värme,  inte en dag under +37 ...i skuggan... resan gick bra inga problem, vi hade bra sittplatser, god mat och fria drycker så det var riktigt bra, efter ca 11 timmars flygresa så var vi där, när jag kom ut från ankomsthallen och steg ut genom dörrarna till plattan där bussarna väntar, var det som att gå mot en het vägg,... ojojoj....jag tänkte bara denna värme pallar jag inte med under 2 veckor, kl. var 8 på morgonen och det var 33 grader varmt, i alla fall så efter en svettig bussresa på ca 40 min. så var vi framme vid hotellet, trött och svettig och efter incheckning så fick vi naturligtvis vänta på våra rum

Detta hotell-komplex invigdes i december 2009, ett 5* så det var mycket fräscht, en härlig restaurang med väldigt god frukostbuffe, massor att välja bland. Riktigt lyxigt...bara att ta för sig av allt gott...härligt

Det här känns riktigt bra

Vårat rum var väldigt fint, stora breda sängar, luftigt, stor fin balkong, först tyckte vi att va trist att det inte är mot poolsidan men sen upptäckte vi att det var ganska skönt att det var skuggsida på eftermiddan

Vi behövde vila ett par timmar kändes det som, men sen gick vi ner till poolen, ett svalkande dopp kändes skönt i den tryckande värmen, även om vattnet åxå var varmt, det var nu +37 i skuggan

Det fanns 7 pooler att välja på...väldigt vackert runt omkring poolerna med planteringar och vackra dekorationer

Vackra orkider planterade runt palmerna

På kvällen gick vi ner till stranden för att hitta en mysig restaurang, så vi kan få i oss lite god mat och gott dricka, väldigt enkla, men det var sååå mysigt, dofterna och ljudet från vågornas brus i kvällsmörkret, värmen och jättevänliga människor som serverade väldigt god mat. Efter denna första dag så är vi ordentligt trötta så klockan är nog inte mer än omkring 10 (22) när vi kryper isäng

Fortsättning följer....Jag skriver mer sedan