Prochetta

 
 
 
 
 
Hej igen.
Nu är det lördag den 20 jan, det har snöat hela veckan, snö...snö...snö, jag blir så less det är så trist , det är nog 60 cm. nu, snödrivorna  säkert 5 m. höga. men nu är det dags för middag.
 
Så nu  blir det lite matblogg här, jag ska laga Prochetta till middag idag.
 
 
Prochetta är en Italiensk rätt. Fläsksida som man kryddar med örter och vitlök, svålen ska vara kvar, rullar den hårt och binder med snöre
Jag bryner den först å sen ska den in i ugnen i 150g. ca 2-3 tim. beroende på storlek, 70g. innertemp. Höj temperaturen i slutet så får du en knaprig yta.
 
Jag ska ladda med lite klyftad lök, vitlök och tomater, men kan ha morötter också eller paprika, det lägger man till i slutet av stektiden.
Fixar salladen å dukar.
Rester från julens blommor :)))
Så är det i princip klart, nu ska det bli gott att smaka av detta, jag har aldrig testet Prochetta tidigare.
 

Det ser väldigt gott ut, å jag lovar det var gott.   ...SMASKENS ....:)))
Önskar er en trevlig kväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0