Januari 2018

 
 
                                            Vacker rimfrostad björk
 Hej igen, ja nu är det återigen  ett nytt år att ta itu med. Det är ganska precis på dagen 3 år sedan jag gjorde ett inlägg. Men efter en önskan om att jag ska återuppta den här bloggen, så får det väl bli så.
 
Nu har vi mycket vinter här i Västerbotten ca. 40 cm snö och idag var det omkring  -12 ute, det kallaste vi haft i vinter är -22.  I lördags var det blå himmel och strålande sol, vi tog en långpromenad på isen, den har lagt till över hela fjärden, men det känns ändå osäkert att gå långt ut, så vi håller oss intill stranden, Jag glömde min kamera så tyvärr blev det inga bilder då, men söndag var det åxå  is-promenad på g. men med sämre väder inte så kallt, men mulet å ganska frisk sydlig vind.
 
 

Det här är nere vid Astas pir, det syns att vinden tar tag i vassen, riktigt vackert tycker jag.
 
 
Nu ska vi ge oss av ut på isen, det känns säkert att gå nära land, man kan se att vattnet trängt upp så det är lite "flövatten, "  förra året vid den här tiden var det 120 cm över normalvatten stånd och isen hade brutit upp å det var kaos nere vid våran strand.
 

Så är vi snart hemma igen, en promenad på 40 min. är bra för kropp å själ.

Bergskär i bakgrunden.
 
Så nu är vi åter vid stugan, det ska bli skönt att gå in i stugvärmen, å göra en brasa.
Det är många rådjur som promenerar över tomten, hoppas att dom dyker upp nån dag så jag kan få en bild på dom.
 
Ha det bra så länge  :))
 
(vill gärna få en kommentar)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nilla

Roligt att du har börjat om med dina uppdateringar här.. kram

2018-01-30 @ 22:16:42
Postat av: Hillan

Haha. det här var en kul bild det ser ut som en kropp utan huvud

2018-02-01 @ 22:09:24
URL: http://norrbole.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0