Östanbäckhuset

 
 
Jag har jobbat en hel del i detta hus, tapetsering är det som gäller. Mitt barnbarn Joakim och hans sambo Cissi har under det senaste året byggt sitt drömhus på åsen i Östanbäck och nu är det mormor som ställer upp som tapetserare
Snyggt md en Amerikansk entré/veranda.
Joakim har gjort ett superjobb med att bygga detta hus i egen regi, jag beundrar verkligen det jobb han gjort.Visst är det ett magnifikt hus han byggt
Så till den tapetsering som jag ska göra.
 
Jag börjar på övervåningen, som ska vara vad jag tror ett allrum med en superfin altan utanför mot söder med en magnifik utsikt 
Här ska det bli glaspartier som räcken. Utsikt mot oster,söder och väster man kan faktiskt se havet ovanför trädtopparna
Tänk er en härlig sommardag å få sitta här uppe å bara njuta av utsikten och sol, och sedan på kvällen njuta av aftonsolen i väster med ett glas gott vin eller en kall öl
Kolla in den breda golvsockeln, verkligen allmogestil. Lite bråte på golvet men det hindrar inte tapetseringen.
Ett av dom kommande barn rummen, den här tapeten var helmysig med fina blågröna toner med träd och fåglar, den gillar jag. Den neutrala ljusa tapeten finns genomgående i alla rum på övervåningen

Master bedroom   svagt lila och grå toner, men den var lite jobbig att sätta upp.
Övervåningen färdig.
 
Så är det dags att ta i tu med neder våningen , kök, allrum, kontor/förråd  och hall
 
Entrén till v. och köket till h.
Byggkaos vill jag kalla det här, men jag har fixat tapetseringen ändå, Joakim kapar salingar och foder samtidigt som jag tapetserar.
Här är det åxå genomgående en ljus tapet, med fondtaper
 
 

Närbild på den fina fondväggen i allrummet, superlätt att sätta upp, som ett smäck satt den.
Alla tapeter har varit Easy up då man stryker limmet på väggen, å det är ju superlätt. men fondväggen i hallen och matrummet är av den typ då man stryker limmet på tapeten viker ihop den och låter den vila några minuter innan man sätter upp den, jag har gjort det tidigare så det var inga problem
Mönsterpassning, intet en skarv syns, ingen repa till höger det är en sladd som hänger där .
Alla färgerna i tapeterna harmoniserar så fint
Sicci och Joakim har gjort ett super jobb att välja tapeter till hela huset, mycket beslutsamhetsångest.
 
Så är det sista rummet och det är matsalen med ett stort glasparti mot söder.
 
       
Ojsan här hamnade jag själv med på bild, ja det duger väl åxå
Färgerna kommer inte riktigt till sin rätt här men tapeten är superfin, det ska bli spännande när allt är klart och dom är färdiga med inredningen. Så jag återkommer med det senare. Joakim å Sicci räknar med att kunna flytta in i Mars..
Önskar alla en fin fortsättning på februari
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jocke

Snyggt! Det var inte bara en bild du tagit😊

2018-02-11 @ 14:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0