Underbara Påskdagar.

Hej alla som tittar in här.
 
Det har varit en alldeles underbar påskhelg, med härligt solsken och klarblå himmel, fortfarande mycket snö, det är ca 5 plusgrader på dagen i skuggsidan , men det tinar inget på nätterna i morse var det -11 grader kl 7. så därför händer det inte så mycket med snösmältningen. Vid den här tiden förra året var det ingen snö kvar på tomten
 
 
Det här är en bild från den 25 mars 2017. så skulle jag vilja ha det i år åxå.
 
Vi  sitter naturligtvis på  "solsidan" å bara njuter av vädret och det är full fart på isen med massor av skoteråkare och skidåkare och dom som bara promenerar.
P-A sitter å njuter av vårsolen, vi har tagit en långpromenad på isen ut till Gullsand och hem, det är väl en tur på ca 6 km, men det var jätteskönt
 
 
Våra grannar, Thomas å Eva har sina barn och barnbarn här å då är det full ös på isen.
Hardy som är 6 år har en egen liten skoter som han kör, men här tolkar han på bobben som pappa Elis kör.
 
Vi ska avnjuta några bastutimmar åxå
Med lite gott tilltugg och Rosévin i glasen .....smaskens...
 
 

Det här är faktiskt livskvalitet, det är bara såååå skönt

Det blev upp till +75 innan jag la av, jag skulle rulla i snön utanför bastun  men den hade blivit för hård så det var som skarsnö å det var inte skönt. Men det har varit en superfin dag här i Söderbodan och jag hoppas att ni också har det bra. och önskar er en fortsatt trevlig påsk.
 
Tack för mig för idag så ses vi sen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0