Örudden igen.

Vilka underbart härliga dagar det varit, den No. vinden har inte påverkat oss nämnvärt ute vid P-A´s stuga, lä och varmt, vilket betyder att det blir en massa jobb, men trevligt jobb. Jag måste göra rabatterna klara, fylla på ny jord och gödsla så att plantorna får ny livskraft 
På med ny jord och så har vi hämtat hästgödsel inne i byn för att luckra upp jorden, har fått tips av Märta Eklund att hästgödsel är det bästa, jag vill rekomendera att ni tittar  på hennes hemsida ...Vargvikgårdens Trädgård ...
Här finns Strand Iris, Daglilja, Nejlikrot, Stjärnflocka, Funkia alla behöver dom ny näring för att orka med att leverera oss alla fina blommor i sommar.
Ja än är det mest påskliljor och nasisser som visar sina blommor , men jag längtar tills att det övriga står i full prakt
Vi har jobbat med duschhörnan vid bastun också, plockat bort dom tryckinpregnade brädorna och ersatt dom med gamla grånade bräder från en gammal lada
Jag känner att det kan bli väldigt bra
Det har varit ett buskage nedanför duschhörnan tidigare men det har glesnat ut så mycket så vi måste fixa till något nytt
Så här blev det, gammal timmerbastu och bräder från en gammal lada i dusch hörnan passa bra tycker jag.
 
Hej svejs,  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0