Bilbyte.

Jag har funderat några månader på att byta bil, jag har kikat runt på i ett antal bilaffärer, men valet har inte varit lätt
jag hade bestämt att det skulle vara en japanare. Gustavssons  hade en fin Mazda 3, men inga begagnade som föll mig i smaken, sedan Forslunds, men jag vill ha en bil som inte rullat alltför långt, mest Volvo där. Sedan till Burlin motor, ...nu får ni läsa vidare så får ni se va de blev
Men först så måste jag presentera en fin gammal dam från 2001
Jag måste se till att den är ren och fräsch både invändigt och utvändigt om man ska få några pengar den.
Så där, nytvättad och vacker, nu åker jag till Burlin motor.
 
Jag har en filosofi att byt in eller sälj privat medans bilen är något värd, innan du drabbats av en massa problem
och reparationer. Men det känns faktiskt lite vemodigt, för den har ju tjänat mig några år och nu duger den inte längre :`(  men den gläder säkert någon annan :)
Så står min Peugeot 307 till försäljning igen.
 
Ja nu är det ju så, vilken bil blev det. Det ska ju vara lite miljö tänk nu, bensin å skatt är dyrt.
Jag hade sett en Toyota Prius Hybrid, som jag blev väldigt förtjust i. Jag tog med sonen Thomas för råd och vi gjorde en tur med den, tja han tyckte inte den, relativt ny men kändes ändå gammal, sedan provade vi en Yauris, jag fick låna den i 3 dar för att känna hur den var att köra på olika vägar, ut till Söderbodan är ingen höjdare. Men jag blev störtförälskad,  så nu har jag bytt in min trotjänare till en
Toyota Yaris hybrid.....vilket innebär att den varierar mellan el och bensin  :)
Ha det så gott mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0