70---åringen

Jag har varit ner till Umeå för att fira storasyster som fyllde 70 år den 26 juni, vi gjorde en heldag tillsammans, hämtade henne vid 10 tiden på morron, åkte mot Sävar sedan ut till  Skeppsvik där vi åt en jättegod sill bufe´
eller sill-lunch´ glömde kameran hos Ove hade lagt den på laddning, så jag tog bilder med min "låne" telefon
och det visade sig att den tog skitkassa bilder, så ingen ide att ladda ner dom bilderna. det är så fint i Skeppsvik, en stor gammal herrgård från 1849.
Efter lunch strosade vi runt och tittade på omgivningen, massor med folk som kastade efter aborre. Åkte in till Umeå igen, till Ove på Tomtebo, där satt vi och pratade gamla minnen,. Jag å Maj-Lis tog en promenad bort till Nydalasjön, det är så mysigt där och dom har gjort en jättefin park för barnen att leka i
Det finns plats för dom som tror sig att kunna dra upp en regnbåge ur sjön
Metspö utan metare...:). men en liten pingla på spöet talar om för fiskarn när det är napp....vilka nymodigheter..:))) när vi metade som barn i Bodträsket kollade vi på flötet om det nappade.
Sommarmys och rekreation vid Nydalasjön.
 
Den måste jag bara lägga ut ...så vacker
Sedan drar vi iväg ner till Droskan och middag.
 
Födelsedagsbarnet...Maj-Lis 70 år... fortfarade vacker , bär sin ålder med heder :)
Vi äter en jättegod middag, grillbufe´och glass till efterätt.
Storasyster och lillasyster :)
 
Broder Ove måste ju få vara med bland bilderna
Avslutar med en vacker bild från en orkidee som blommar hos broder Ove, det har varit en fantastisk fin dag tilsammans med mina syskon 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0