Julpyssel

Hej igen. efter flera månader av tystnad tänkte jag lämna några bilder, självklart har det hänt massor sedan mitt sista inlägg men det har inte blivit av att jag skrivit nåt, jag ska inte skylla på något , men så kan det bli ibland.
Det har nu hunnit bli 5 december, jag brukar varje år göra en julgrupp som jag ger till mina barn och mina barnbarn som bildat eget boende, som en liten adventspresent. Så nu har jag inhandlat en massa fina julblommor och det är dags att plantera.
Tomma krukor från secondhand-butikerna det blir billigast så, men blommorna går det inte att pruta på.
Jag kommer inte på alla namn, men Amaryllis har ju en given plats, spjutbräken och murgröna.
Jaa, det börjar likna nåt nu, med tomtar mossa och glitter.
3 stycken är färdiga, vi får se var dom hamnar :)  Vill man ge bort en juldekoration blir det absolut billigast att göra den själv, jag räknar med ungefär 100 kr för en stor grupp, gå och jämför på ex. Blomsterlandet
Den här gjorde jag förra veckan å den står på mitt rumsbord

Den här i hallen, det är en ny sort av hyacinter, en purpurfärgad, så det ska bli spännande när den blommar
 
Jag måste visa min fina glasvas som jag lagt en ljusslinga i,  det är en glasvas som är ca. 45 cm. hög inuti finns en svart spiral som man i vardagslag kan sätta värmeljus i, nu har jag lindat en ljusslinga runt och lagt bollar i ljushållarna,...det blev jättefint.
ha en fortsatt trevlig advent :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0