Jordgubbs plockning

Så har jag varit till Skråmträsk för att förse hushållet med jordgubbar inför vintern.
Jag tog med Gun och Sigge för dom vill också plocka för vinterförrådet.
Plantor i långa rader, inte lika mycket bär som tidigare år när jag varit dit. Gun och Sigge klara för plockning
Lysande röda, några stycken hamnar direkt i munnen medans jag plockar.
Jag plockade 8 kg bär och dom kostar 30 kr. kg. Jag behöver inte så mycket själv så jag har delat med mig till Ingela och Susanne.

Gun och Sigge blev också nöjda med dagens skörd.
Innan vi åkte hem igen stannade vi till vid Skråmträsk Kvarn, och köpte lite kaffe å gofika :)

Kommentarer
Postat av: Nolla

Låter som en mysig dag!

2013-08-12 @ 16:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0