Våren är på väg.

Nu går allt i en rasande fart, det har varit riktigt fint väder i flera veckor nu, ja egentligen ända sedan vi kom hem från Thailand, men det har varit kallgrader på nätterna, så snösmältningen har inte kommit igång tills för ett par veckor sedan, jag tog några bilder förra helgen
Så mycket snö var det kvar på tomten
Ett säkert vårtecken var att Tomas Erickson sjösatte båten, ska man vara först så gäller det att starta tidigt :)
 
Den helg som vi precis lämnat bakom oss har förändrat bilden avsevärt, man kan nästan se hur snön smälter
 
Det gick faktiskt att börja kratta lite, man blir så sugen när snön försvinner
 Så mycket har stranden kommit fram, och titta så fin muren blev som vi jobbade med hela förra sommaren, vi trodde att det skulle ha spruckit eller frusit sönder under vintern men inga skador syns
Så här såg det ut på söndag eftermiddag, och snart är isen på havet borta också .
jag har sett många vårtecken i helgen, freda morgon såg jag bofinken och hans vackra drillande har hörts från tidig morgon till sena kvällen, sedan har sångsvanar flugit förbi, en flock med gäss och 2 tranor. Även första humlan har visat sig, så jag tycker nog att våren är här. Ja då väntar vi på vårblommorna, jag kommer tillbaka till Örudden om 10 dar så det ska bli spännande att ta en koll i blomrabatterna.
Hej så länge :)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Så härliga månader som kommer framöver. Det är väl ingen tid på året om man njuter så mycket av det lilla på som åren..

2013-04-26 @ 20:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0