Rydlinge

Idag tog jag med Gun och åkte ut till Rydlinge handelsträdgård, jag ska köpa en buske som ska planteras ute i stugan. Dom har gjort en sån fin botanisk trädgård där, men eftersom värmen inte velat infinna sig så går det lite trögt i växtligheten....men jag och Gun botaniserade, det fans ju plantor...:))

Det här är Bellis eller Tusensköna som den också kallas en fin perenn som blommar hela sommaren, den har jag så det blir inget köp.


Jag sitter och försöker komma ihåg namnet på den här, jag har den i planteringen men "hårddisken" har fått hjärnsläpp

Vi tog en titt in i planteringen som dom gjort och här några bilder från den

En sån har jag tänkt att P-A ska få spika ihop, eller kanske jag gör den själv.

Här är det en liten damm på sommaren, då fullt med vackra buskar och växter runtom.

........................Här varde bänk....................................



Den var väl annorlunda, som från en skottkärra, hjul framtill och handtag i baken...kul... den skulle jag vilja ha

Svarta Penseér, mycket vackert, dom gillar jag

Kryddväxter till försäljning, jag ska nog handla men inte än




Buxbom och olika former av vatten-spel vet inte vad jag ska kalla det, på den övre bilden en vriden stenformation där vattnet rann ner,
till v. kommer vattnet upp ur en skål och rinner ner i en grusbädd och till h. rinner vattnet ner över ett runt klot som rullar runt hela tiden fråga mig inte hur det går till

Jag har jobbat lite med en av rabatterna i stugan, så det behövs lite nya växter, där
har jag tänkt plantera en buske

Den här blev det, Smällspirea även kallad "Djävulsbusken" kan bli upp till 2 meter, med härligt mörkröda blad och blommar med stora vita klasar under Juni - Juli , snabbväxande och mycket härdig


....................Ha det gott tills vi ses nästa gång..................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0