35 grader i Thailand

Nu har det gått en vecka av vår vistelse här i Thailand, landade i Phuket tidigt på morgonen efter 9.5 timmar, tog sen en minibuss till färjan som skulle ta oss till Koh Lanta, vi är sju personer på denna resa, jag och P-A, Mikael och hans barn, Filippa, Måns, Max och Ella.


Vårat första boende, LantaWade

Här ska vi stanna i 3 dagar. Ett enkelt ställe med små bungalows innehållande såvrum och badrum, men det var riktigt mysigt ändå,


Min och P-A´s bungalow, en altan med vilstol, hängmatta och sittbänk, enkelt mitt bland palmer och annan vacker grönska. Mikael och barnen hade en liten större, byggnad.


Papegoj-blommor....


En annan art av Papegoja....:))   blek norrlänning.

Efter lunch gick vi ner till stranden och tog ett välförtjänt dopp i havet....underbart

P-A tar en paus




Det är rena paradiset

Har blivil lite bränd på fötterna idag

Efter bad och några timmars vila åker vi  in till stan, som heter Lanta, 10 min med Tuc-Tuc.. där ska vi äta middag och choppa lite.



P-A gillar att åka Tuc-Tuc


Mikael, Måns och Filippa

Här har vi Max

Big brother, Måns


Å så minstingen Ella, Stora syster Filippa skymtar till i bakgrunden
och så har vi pappa Mikael


Det finns massor av god Thailänsk mat att beställa in,

Vårrullar med grönsaker...riktigt mumsigt

Hemma igen när mörkret fallit, på fixar jag Irich Coffe till oss vuxna



Mikael njuter av en cigarr och irisch coffe och Måns tycker att hängmattan är en bra avkoppling, det är 29 grader varmt och kl. är 22.30




Allt för denna gången, återkommer om någon dag....:)))




Kommentarer
Postat av: ulla

Det ser härligt ut. Jag längtar redan tillbaka till värmen!

2012-03-12 @ 11:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0