1 April

Jag trodde att våren kommit, men det är 1 april idag,...April April.. och det känns som om vi blivit snuvade på våren ännu ett tag, igår var det -6 när jag vaknade och i dag var det -10 och lite snöväder i eftermiddag. Men oavsett hur vädret varit idag, så har det ända varit en fin helg, både fredag och lördag var det sol så jag tycker ändå att det känns som om våren kommit. Jag har sett tofsvipor, har hört fiskmåsarna som skriker, storskraken har kommit och några sångsvanar har simmat nedanför stugan.

3 sångsvanar och en gås, och så är snart all is borta...härligt.


P-A hoppade bland isflagen som låg och flöt....våryster....:))

Vi gick en långpromenad på lördag förmiddag, isen ligger kvar längst stränderna så det blev en härlig promenad






 Vattnet som  spolat in under isflaken har bildat den här formationen


Ett annat vårtecken är när vägen är en enda lervälling

Det var några häftiga stormar i höstas som spolade upp en massa sten grus och sand på gräsmattad, så nu har vi börjat att kratta för att rensa gräsmattan





Vi har krattat massor med sand, plockat stenar stora som fotbollar och skyfflat grus, P-A har  säkert dragit 15 skottkärror med sand ner till stranden igen
Tungt, svettigt och jävligt jobbigt, men det måste bort.
Nu ska vi fundera ut hur vi ska göra för att eliminera risken att det ska spola upp sand och grus vid en eventuell storm, det blir att bygga en....vågbrytare.......jag återkommer om det senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0