Blomrabatt vid gäststugan

Förra hösten började jag jobba med en rabatt nedanför gäststugan..........till P-A´s  förfäran..... och nu börjar planteringarna, jag ska bara ha perenna plantor för det är lättast att sköta om.


Klippstånds och Kaukasisk förgätmigej...underbart vackra, när dom får växa till sig, kommer att leverera bilder när det blommar för fullt,
Nedanför altan kommer det att växa  Rosenflockel, den blir 1.50 hög ungefär och blommar  slutet av juli till sept. med mörka purpurröda blommor

Jag hoppas också på att en hängsälg ska trivas här

Tre sorters kaktusväxter  (taklök) har fått plats i tegelrör som jag tryckt ner i jorden, den ena blommade redan vid inköp och det var ju ett plus

    (Den här bilden blev kass)
 P-A ville ha lite kaktusväxter så framöver kanske det hamnar några i stenkanten bakom rabatten, det kommer han nog att gilla...:)))Jag kom på en bra ide med gammalt armeringsnät som låg och skrotade bokom ladan,


där planterade jag klockranka, en slingerväxt med vackra violetta klockor


Det blev ytterligare ett arrangemang av armeringsnät, en pelare där jag ska sätta plantor med luktärt.


Jag längtar verkligen tills dess att blommningen kommer igång och P-A är nog inte så missnöjd nu när han ser resultatet.

Hej så länge, vi hörs framöver.



































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0