Vattenkraften är stark

Det är helt sanslöst vilka krafter vattnet besitter, jag har tidigare skrivit om högvattnet och stormen som varit här i Bottenviken, i början på denna vecka var det 142 cm. över normalvattenstånd och upp till 15 cekundmeter i vindbyarna. jag blev helt bedrövad när jag kom hit ut i torsdags



Sand och stenar har spolats upp flera meter på gräsmattan



Vi tog en promenad längst strand och det låg massor med plank och bräder och plastleksaker som spolats iland, jag kan tänka på när Thailändarna gick och letade efter sunamin som dom drabbades av, jag jämför inte med den  för då är det här en fis i luften, men jag har aldrig varit med om detta någonsin tidigare.
jag blir så bedrövad när jag tänker på allt jobb vi lagt ner förra sommaren och denna sommar, så nu är det bara att starta om till våren,





E-son har jobbat i 2 år att färdigställa sin båtkaj, som han och Eva jobbat, nu är den raserad.





Plank och stockar efter den här låg spritt efter stranden


En vacker kväll i juli.........ett minne blott

Börja om från början , börja om på nytt...........varför ska man sörja

Kommentarer
Postat av: Lisa Rönnholm

Fy vad tråkigt. Ni å Tomas å Eva som lagt ner så mycket jobb där på andra sidan. Jag är glad att vi ser vattnet på håll... Kram till er å så ses vi efter jul

2011-12-17 @ 11:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0