Julmat

Hej igen, nu börjar det bli stressigt , idag har jag jobbat på med julmats-förberedelser. Som vanligt firar jag jul tillsammans med mina barn o barnbarn och några andra, vi har som det heter "knytkalas" och jag ska göra köttbullar och krustader med räkstuvning , omelett med sparrisstuvning.
så nu har jag börjat rulla köttbullar av 1,8 kilo köttfärs
Det blir inte mamma Scans köttbullar från ICA , mamma Hillevi´s ska det vara....mums...

På 40 minuter var det rullat, stekt och klart

En hel gryta full med goa köttbullar

Skinkan ska kokas, jag ungsbakar alltid, den blir godast

I stekpåse och 175 grader , den sköter sig själv, så jag kan gå vidare med att lägga in sill

Den klassiska löksillen tycker jag är godast, sill och rödlök, vitpeppar och kryddpeppar och lagerblad.

Så var det klart....vackert också...:))

Skinkan är färdig ...resterande får vara till i morgon.
....Så önskar jag alla en......GOD JUL.......

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sillen där är ju en perfekt present också sådär i juletider!

Och köttbullarna ser riktigt smarriga ut - jag hoppas de smakade lika gott som de ser ut!

2012-02-09 @ 20:52:37
URL: http://sandras-foto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0