Amaryllis och Hyasinter

Nu har jag haft en massa pyssel med att göra julgrupper som jag ger till mina barn och vänner

En del av dekorationerna som ska användas
Krukor köper jag  billigt på "loppis" ...10 - 20 kronor och blommorna kostar mellan 20 och 50 kronor styck dyrast är amaryllisklöken, men jag köpte dom på Blomsterlandet när dom sålde ...2 för 59 kronor...:))
Så är det bara att sätta i gång

Mossa ,  blomjord och växter ..här är det Amaryllis, vad dom andra heter kommer jag inte ihåg

Sådär då var den klar....den får Susanne


Jag tror det gröna heter mosslummer, vackert är det i alla fall jag har sprayat med lite julsnö


Till Ingela & Thomas, Venice & Kristoffer, Susanne & Stefan

Så ska jag ha en egen också...nä förresten det blev flera till mig själv och en ut  i stugan hos P-A

Vitmossa i kanten. Amaryllis,  vit hyasint, murgröna och mosslummer.

Den vita sidenblomman är vansinnigt vacker. vita små stenar och silverkulor och kopparfärgade plymer.


Skulle jag köpa en sån här, får jag nog betala upp till 300 kronor, nu fixar jag det strax över 100 kronor och sedan så är det så vansinnigt roligt att göra dom, och att få ge dom till mina kära vänner.
Det är några dar sedan jag pysslade med detta,  både hyasinten och amaryllisen har slagit ut, så nu kan jag visa den i all  sin prakt.
Några till, det har blivit 11 stycken denna jul...:)


Till mig själv!


Till Susanne och Emil, min granne som nu har  flyttat...:((... tomten vinkar hej då!


Till mig själv   :)


Och ännu en till mig själv!
..........................tack för den här gången...............................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0