Påsken

Vilken fantastiskt fin påsk det varit, strålande väder och varmt, så pass att både fredag och  lördag kunde jag ha linne och schorts. Massor med vårfåglar har det kommit det är underbart att höra allt kvitter och en som jag tycker är väldigt tidig i år är sädesärlan, den såg jag i söndags ute på piren, skulle nog inte sett den om det inte varit för deras karaktäristiska vippande på sjärten som gjorde att jag direkt kände igen den.





Vi har hunnit jobba en hel del med att göra gräsmattan och rabatterna vårfina, men fastän man inte skulle vilja, så behövs det nu lite regn för att få igång grönskan. det ser lite oroväckande torrt ut på den nylagda gräsmattan som vi jobbade med förra sommaren.


Senaste tillskottet av rabatter är den här nedanför gäststugan som ska planteras upp i sommar.  P-A brukar klaga en hel del, men när det är klart tycker han alltid att det blir jättebra, så jag bryr mig inte så mycket när han klagar på att det blir så jobbigt, jag gör faktiskt väldigt mycket själv...;-)))

Fredag afton satt vi nere vid stranden,  isen ligger fortfarande kvar men till sista April så har de nog brutit upp



Se vilken underbart blå himmel.

 P-A tog ner eldkorgen och gjorde en härlig brasa i den och vi satt flera timmar och njöt av att våren äntligen är här och all snö är borta, underbart...det skålar vi på.




Vi var hundvakt till Molly och hon var väldigt trött efter att ha varit ute hela dagen så när hon fick en shans att krypa upp till mig och få sova i värmen från brasan så hade hon riktigt mysigt också.



På söndagafton tände P-A eld i bastun, det var jätteskönt med ett bastubad och sen få sitta och slappa i aftonsolen.



Efter en härlig bastu och en dusch efteråt känner man sig väldigt fräsch och få ett gott glas vin är inget man säger nä tack till.



Flaggan vajar för vinden och åvanför oss högt uppe i stora tallen vid bastun väntar ett boende för ett fågelpar, skulle tro att det blir en flugsnappare i år också.



Åter igen ett litet vårtecken, vårens första humla som värmer sig i vårsolen


Annandag påsk på eftermiddan  åker jag hem till Skellefteå igen, nu väntar lite vardagsbestyr och tvätt i morgon
 och jag ser en hel del vårblommor som tittat fram medan jag varit borta

 
Vita krokusar hos grannen, vilken prakt

på södra sidan av huset kommer det tulpaner och skilla från en rabatt som inte längre finns







Våren är den årstid som jag älskar, den är helt makalös vacker och allting ligger framför en, ingen mygg sommaren är snart här och värmen. Ha en fortsatt härlig vår.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

2011-04-26 @ 12:49:34
Postat av: gunilla

Vilka härliga bilder... kram från oss alla

2011-04-26 @ 12:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0