Hönseriet

Nu har jag varit i Umeå ett par dar, jag och min syster MajLis har gjort sommarfint hos vår bror, putsat och fejat, torkat fönster bytt, gardiner och tvättat mattor, så nu kan Ove känna sig helt nöjd.
Vi hann med en tripp till Legdeå också med ett besök på Häggströms Modehus, men det blev inte nå handla av den här gången...på hemvägen gott fika i Nordmaling en "Slabang" med kaffe, smakade bra . Min kamera fanns
kvar hos Ove så ingen bild på kalaset

När jag åkte hem tog jag en sväng förbi Yttertavle där det finns ett stort hönseri,





Gå in i äggboden, där finns massor med  färska ägg för dagen




Nu är det bara att handla, 30 kr. för 20 st. ex-stora ägg oftast med dubbla gulor underbart goda som frukostägg eller till en omelett är dom superbra. Du plockar så många plattor du behöver, skriver upp hur mycket du köper och  ditt namn...



Och  betalar i lucka................

....annars får du tuppen på dig.....:-)))


här är är det ömsesidigt förtroende som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0