Gamla stubbar

För att skriva om något annorlunda, så har jag en förkärlet till ga(m)lna stubbar och rötter som jag hittar i skog och mark, det har blivit en hel del som jag dragit hem genom åren, för ett par veckor sen hittade jag ännu en som fick plats på tomten.


Den passade perfekt i blomrabatten

Jag ska visa ett urval av det jag släpat hem.


Den här hittade jag efter stranden en bit från stugan, stenen satt fast i den, tycker att det liknar ett dansande par, den bär sitt eget hjärta




Det här monstret hittade jag i Örviken, lägg märke till fågeln som sitter längst upp, man ska ha fantasi.
Den fick stå i "Trollskogen"


Den här gamla häxan fick också sin plats i trollskogen.










Några bilder från "Trollskogen"






Mamma och pappa Troll


Den här tjockisen flöt iland när vi grävde vid piren, trollskogen nästa.
Det är fantastiskt hur naturen kan skapa sina egna konstverk, men man måste ha lite fantasi för att kunna upptäcka dom

Innan vi grävde om piren för ett år sedan låg det en stor sten där, som tyvärr inte finns där längre, med fantasins hjälp kan man se att det liknar en noshörning.



Ja det var nog allt för den här gången, ha det så bra så länge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0