En vacker dag i februari

Dagarna har blivit betydligt längre sedan jag skrev i min blogg senast.
Idag går solen upp  kl 08:05 och går ner kl. 15:35, lyser från en klarblå himmel.




Idag är det ett underbart väder, sol och bara -7 grader, jag har varit ute på min motionspromenad på en timma å jag är alldeles svettig, man måste ju gå på en del gångvägar som inte är plogade och det är extra jobbigt, men å andra sidan kanske man förbrukar mer energi, å jag ska inte klaga på snöröjarna dom har nog fullt upp ändå med att hålla gatorna fria från snö. Här i Skellefteå har vi nu massor med snö säkert upp emot en meter känns det som. Läste i norran att hittills i år, eller denna vinter, har 60000 kubikmeter snö tippats på snötippen  det motsvarar 75000 vattenfyllda badkar,  snötippen ligger på norrsida så all den snö som ligger där, hinner aldrig tina under sommarn, innan det kommer ny nästkommande vinter, så under snön är det nog permafrost.

Jag kan komma ihåg att när jag var barn och bodde i Bodbysund så var det så här höga snödrivor å väldigt kalla vintrar. ...eller var de det...kanske bara var det så det kändes. 

         



Norrbackagatan den 6 februari

Nu laddar jag för kvällen. Monica och Ture kommer och hämtar mig kl 15.00 och då åker vi till Risliden, ca 10 mil mot Norsjö, där blir det först middag, sedan blir det nyårs-revy med Rislid-amatörerna, årets upplaga är mycket bra enligt säkra källor, efter detta blir det dans. så man är väl hemma igen vid småtimmarna, trött å slut och nöjd av kvällen hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Härligt..Vi har också helt otroliga vinterdagar och ca 30 snö(mycket i Sthlm).För barnen är det de gigantiska snöhögsbergen som lockar mer än pulkabacken.Vi satt i solen på altan med en kaffekopp och drömde oss bort mot sandstrand och vågskvalp i går...vi ses där om 36 dagar//kram Gunilla och gänget

2010-02-08 @ 07:14:30
Postat av: Hillevi

Ja nedräkningen har börjat...kramkam

2010-02-09 @ 10:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0