Dagar i Söderbodan

Åkte till Söderbodan på fredag mitt på dagen, en vacker dag med sol som faktisk påverkar temperaturen en hel del, det var runt -10 grader på morron men på em. -5. jag åkte via Maxi och handlade en del god mat, det är fint när man kommer hit ut och det är ett underbart väder ute. Jag är en sån person som gärna vistas ute och vintertid är det inte så mycke att göra här ute .....skotta snö kanske är en aktivitet ...eller att ta en lång promenad om vädret är sådant att det går att vistas utomhus...annars läsa en bok...titta på tv ...eller lösa korsord...men ändå jag vill gärna vara aktiv på tomten till ex.  Men ett par månader till så ska det väl hända en hel del här.

Lördag morgon ...vaknar vid 7-tiden...funderar på att stiga upp...solen är på väg upp, jag avvaktar vill väl inte störa P-A i sin sömn, men jag längtar efter att få en god kopp kaffe, halv 8 stiger jag upp å sätter på kaffet, P-A  vaknar åxå till och går hämtar Norran, han tycker att det är jobbigt att ge sig iväg till postlådan så tidigt på morron, det är en promenad på dryga 1/2 km, men jag säger att det är inte varje morgon som jag är här ute, å när jag inte är här så brukar han inte ge sig ut så tidigt för att hämta tidningen, han är en riktig sömntuta.

Men i allafall så är det mysigt med en stor kopp kaffe och få läsa Norran. Jag skottar upp så vi kan ta oss ut på isen, lite djup snö är det faktiskt, mn istället för att plumsa i snö så skottar jag. Väl ute på isen är det inga problem då är det bara att vandra i skoterspåren. Det är - 9 grader på morgonen men under dagen stiger temperaturen till +0,5 det är jätteskönt






Det är bara att vandra, vidderna är nästan oändliga, men det tar på , lite tungt faktiskt, det är inte riktigt packat än.




hej allesammans, en skön promenad på isen



Om drygt 2 månader så ska förhoppningsvis en hel del av den här snön vara borta




Bastun är mjukt inbäddad i snö, och en hare har gjort en runda i drivan.

På eftermiddan så hade vi faktisk premiär med grillat. P-A plockade fram grillen å det blev oxfile med avokadosalsa -....jättegott.



Förbereder för att grilla.


Söndag visar sig bli en lika fin dag, så vi ger oss ut på en ...ispromenad i dag åxå... men vad som förvånar mig är att det inte är fler som njuter av det fina vädret, inga fler som är på promenad eller ute på skoter... kan det vara OS sändningar som lockar,... i alla fall så tog vi ut solstolar när vi kom hem och sittunderlag...och njöt av solens strålar under några timmar...en riktigt fin dag.

Kommentarer
Postat av: gunilla

Hej, åh vad mysigt ni verkar ha haft det..Underbara vinterdagar..Synd att vi inte fick tag på taxi ;-) och kunde komma..Vi var på landet i lördags och skottade taket ca 70-80cm...Tror aldrig att jag varit med om den mängden där..mycket snöpuls för barnen..kram på er båda

2010-02-15 @ 16:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0