Vintertider

       Oj vad dagarna går fort, det är redan 1:a December, och i ett huj är det väl julafton, väldigt juligt är det ute i alla fall, det har kommit massor med snö, men riktigt snökaos brukar vi inte prata om att det är här i "Norrland"
även om det har kommit 30 - 40 cm snö, på sina ställen ändå mer. Läste i "Norran" att det var 63 cm. i Mårtensboda, en by några mil  från Skellefteå.

...........Några bilder från Söderbodan............







Även om det är kallt och jobbigt med vintern och all snö som kommer så tycker jag att det är vackert.



Fåglarna måste få mat dom har det inte lätt i kylan, men jag saknar ekorrarna som brukar vara här dom är helt försvunnit.



Havet har frusit till, fortsätter kylan så kan vi nog snart promenera ute på isen, kansken ta skidorna eller sparken

    
Den 27 nov. var en vacker dag, men 15 grader kallt känns i kinderna , med varma kläder och skor och en varm luva på skallen så kan man faktiskt ta en lång promenad..... 
det blev varm glögg när vi kom hem, det gillar jag  :-)))






Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Farmor!

Tänkte bara meddela att jag tittar in och ser varje ord du skriver. Hoppas du har det bra och vi ses väl snart ! :)

Kram

2010-12-06 @ 19:55:02
URL: http://doitw.blogspot.com
Postat av: Hillevi

Tack Lisa snällt av dig ...kram

2010-12-08 @ 17:03:51
Postat av: gunilla

Vilka fina bilder. Kan man vara ute på isen med sparken nu? Barnen har nedräkning att komma upp och träffas ( vi med för den delen) ...kram på er..

2010-12-16 @ 08:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0