Till en annan strand

Hej igen, som jag skriver så verka det som om vi fortfarande är kvar i Thailand, men nu är det ju nästan historia, jag ska ändå fortsätta att berätta lite från våra dar där och fler bilder blir det såklart. Vi planerade som sagt att åka till någon annan strand,  en strand inte så  långt från vår "egen", men betydligt mindre,




Så vi hyr en Long-Tail och drar iväg till Surin Beach



Med egen kaptenen på båten, ....va...precis som jag tar bilden så vänder han sig så klart bort, jag provade flera gånger så han ville nog helst inte bli fotad





lite lyxigt boende med havsutsikt


Filippa, Maja, Ella  och Mikael







P-A på strandpromenad , Suring Beach, det var riktigt mysigt där inte lika "tättbefolkat" som Kamala,

Jag upptäckte några kvinnor som stod och hackade på stenarna, jag blev nyfiken på vad det kunde va
det var musslor som dom hackade loss


Dom hackade upp skalet och petade ut musslan, å den var inte stor, men det var i alla fall mat



Slitigt jobb för lite mat, lättare att plocka blåbär i skogen

Thailänska som letar musslor



    

 Det blev lunschdags, men jag tror inte någon beställde in färska stekta musslor i vitlök,  det skulle säkert smakat alldeles utmärkt...nu ryser ni väl...men jag har ätit sniglar i vitlöksmör åxå, och det gick bra man måste prova annars vet man inte...hahaha



Det dök upp en ung Tahiländare med en liten Silkesapa på armen, jag hann ta en bild, normalt så vill dom få betalt för att man tar ett kort, men jag var inte i närheten av min börs så jag slapp undan denna gång



Va fin den var, den borde få hoppa runt bland träden istället för att vara fastbunden, men på nåt sätt är det väl den här mannens inkomst.

på eftermiddan har vi beställt hämtning och vi åker hem till Kamala igen



Detta är stranden vid Kamala Beach från havssidan. Det har varit en jätteskön dag






Ett par timmar efter det att vi kommit hem och duschat och vilat en stund så ser vi att det börjat regna, inte lite heller det vräker ner, riktigt skönt var det faktiskt, så vi sitter ute på balkongen och njuter av regnet och svalkan som regnet gav, det har varit 38 grader varmt idag, i skuggan, så man kan faktiskt skåla för regnet........

...............SKÅL...............................



































Kommentarer
Postat av: gunilla

Det är väldigt härligt att återuppleva resan så här i portioner.Det är kul att läsa och se dina bilder..Börjar ni få lite vår däruppe?kram på er från oss i Barkarby

2010-04-14 @ 06:30:15
Postat av: Hillevi

Ja det börjar faktisk vara lite vårväder...hälsa alla de dina och kram på er

2010-04-14 @ 22:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0