Min Operation

Tisdag förra veckan åkte jag till Umeå för en inbokad operation på torsdag, tur att jag har mina syskon som bor där så jag kan bo hos dom å inte behöver stressa ner tidigt på morgon, jag sover över hos Ove och passarpå att hjälpa honom att byta  gardiner, sen kommer Mattias och hälsar på en stund och vi äter middag tiltsammans, det blir pizza. Onsdag-morgon ska jag vara på lassa kl 9, för information om operationen, och så blir det provtagningar och EKG. allt verkar vara ok, så det är bara att infinna sig i morgonbitti.

Maj-Lis och jag spenderar eftermiddan tillsammans vi hade pratat om att åka till Nordmaling, eller rättare sagt till Legdeå strax söder om Nordmaling, där finns Häggströms Modehus med anor från 1922.







Det har blivit nya ägare och dom har tagit in lite modernare kläder och även en avdelning för ungdomar,
förut var det mest..."tantkläder" och för lite "finare" folk som man sa, så nu fanns det en hel del som man ville ha, jag köpte ett linne



Med fina detaljer upptill


och en kortärmad fint stickad tröja med huva och liten ficka framtill i en härlig turkosfärg



Maj-Lis handlade två överdelar som jag tyvärr inte fotade, men hon blev jättefin i dom.
När vi kommer tillbaka till Umeå äter vi en god middag på en Indisk restaurang.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Onsdag morgon kl. 8 är jag på lassa, förberedelser för operation, jag får veta att Clas Backman ska operera mig, han var med när jag hade kapat min arm, han tyckte det var trevligt att få träffa mig igen, vände å vred på min h-hand och ställde en massa frågor om hur den här tiden sedan olyckan varit . Han sa att han skulle ta väl hand om mig även nu, så jag kände mig väldigt trygg. Operationen tog drygt en timma, jag var vaken hela tiden, bara armen var bedövad.


Med handen i ett tjockt paket med gips åkte jag tillbaka till Ove, jag var ganska dåsig av allt smärtstillande som jag fått, så jag valde att inte åka hem till Skellefte förrän dan därpå.Jag körde bil ner till Umeå och trodde i min vildaste fantasi att jag skulle klara av att köra hem åxå...hur dum får man bli????....så Ove skjutsade hem mig på fredan och tog bussen tillbaka, tack så mycke Ove.
Clas Backman sa att ja kommer att ha ordentligt ont i ett par dar å det var så sant, har ätit starka smärtstillande tabletter med morfin så jag har gått omkring och varit lullig några dar, men nu räcker det med att ta alvedon , det känns bra, värken har avtagit och den 11 maj ska jag tillbaka å ta bort gipsen och sen är det bara för mig att ha karaktär nog att inte börja med en massa trädgårdsjobb, vilket kommer att bli svårt, men ...jeg fa väl bruuk hoove...hahaha...(bondska)
Nu är det snart sista april och valborgs, så jag åker till stugan och hoppas på fint väder.

 ......Livet består av småstunder, som det är viktigt att njuta av..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0