Fortsättning på Thailand

Efter en välbehövlig sömn är vi nu ganska utvilade, jag vaknar vid halv 8, solen har precis skickat ut sina strålar mot vår balkong, det är svalt å skönt i vårat rum naturligtvis är det AC jag går ut på balkongen....å det är varmt redan....men jag måste ju vänja mig vid detta, så jag häller vatten i vattenkokaren så att jag kan få lite kaffe, som jag tagit med hemifrån,...neskafe men det får duga...gott i alla fall. Vi går ner och äter frukost...det fanns hur mycket som helst på frukostbufen........men för min del så fick det räcka med yougart med färsk frukt i och lite skrambling egg å bacon, så ville jag ha kaffe men det var vidrigt starkt.
Tittade på termometern och det är redan +34 i skuggan, vi kommer överens med dom övriga i sällskapet att vi träffas nere vid poolen.






Barnen Bystedt hade jättekul i vattnet massor med bus å lekar, vi vuxna svalkade oss åxå i vattnet, fastän poolvattnet var varmt så var det ändå skönt med ett dopp.



Maja lärde sig simma medan vi var där, hon blev riktigt duktig var mest under yan hela tiden, så nu är det bara att lära sig att simma med huvudet åvanför ytan



                                      undervattensbild           undervattensbild
        
Maja under vattnet          Maja och bästisen Molly   Ella nästan som en
                                                                                 blåsfisk
                                                                                                      
undervattensbild              undervattensbild              undervattensbild
         

Max som barrakuda      Måns mår som fisken          Sjöjungfrun Filippa
kanske


Pontus blev väldigt tuff i vattnet också, hoppar rakt ut från kanten till mamma Gunilla utan rädsla


 
Men skönt att mamma finns där och tar emot





Efter en skön siesta söker vi oss ner till stranden och letar reda på en mysig restaurang för middag, vilken underbar upplevelse , värmen, mörkt ute,underbara dofter och bruset från vågorna, små mysiga väldigt enkla restauranger borden presis ovanför sandstranden

  
Inte riktigt så bra bilder i mörkret


  Jaaha, va ska vi nu ha för mat



Varför kan inte dom varma kvällarna fördelas över hela globen?????
Det är såååå  skönt att sitta här å bara njuta av värmen som den här tiden på kvällen bara är så underbar



Skååål...fruktdrinkar, Chang och Zinga....medans vi väntar på maten



Grillade tigerräkor med ris och rårivet med starksås, det var jättegott

P-A åt något gott med kyckling, cashevnötter och grönsaker



Smakar alldeles utmärkt med Thai-mat.

Det fanns andra som ville ha mat också



Mops på besök vid middagsbordet




Mops vill ha mat

Föjande dag så väljer vi att gå ner till stranden ligga i solstol bada i havet och må gott, vi är ju på semester :-))



Den långa sköna sandstranden i Kamala Beach

Det går segt men det kommer mera, ha tålamod...Hej så länge

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det är verkligen en fin strand, vi hade det bara så skönt, tro inte att det gick att pressa i solen, nä det var bara att sitta under parasollen, barnen satt ju på stranden och byggde sandslott...eller va de nu var
 resten av tiden var det bara bad som gällde....vi andra varvade mellan att vara i vattnet för ett svalkande dopp och ligga på solstolen å kanske läsa i medhavda boken eller bara titta på allt annat som hände
runtomkring



Måns, Ella å Filippa kastar sig i vattnet




Måns surfar in på vågorna,  kolla in vilken härlig våg som kommer in, om man inte visste bättre, men den ser rätt hög ut, en liten sunami kanhända





Det är alldeles underbart skönt i vattnet, jag gissar säkert 35 grader varmt men konstigt nog så svalkar det ändå,
se bara vad barnen njuter.

Det är glass-paus....men det är inte glass-micke som levererar glassen






Mmmmmmm....va gott... Maja är en riktigt mystjej...kramkram




Pappa Fredde var åxå sugen på glass...vill du smaka Nilla

Sen blev det stranden igen


Ha ha ha..nu ska jag bygga sandslott
å jag får hjälp av Max min jättefina kusin



Ella, Maja å Pontus på stranden



Pontus engagera sig väldigt för att få till ett fint sandslott



Nu ska vi se, hur skulle det bli om jag gräver lite där



Så där nu ska ni få se på andra bullar


Nu har det varit mest bilder på barnen å stranden på Kanala Beach i morgon planerar vi att åka till någon annn strand så det ska bli spännaden ha det bra så länge
Trackback
RSS 2.0