Örviken

 Gun och jag gjorde en utflykt till Örviken, där finns en strandremsa som det finns massor med sånt där flytvirke som drivit iland, från bla. en gammal kaj som ligger inom nära kustområde. Så nu tänker vi fynda lite bland naturens skapelser.

jag blev riktigt överraskad när vi kom dit, för det visade sig att några av dom skulpturer som våran klass gjorde när jag gick konstpaus på Solvik, fortfarande fanns kvar, vi gjorde en utflykt med klassen till denna strand för två år sedan. Fantastiskt att ingen förstört dom. två av skulpturerna fanns kvar fastän inte riktigt i ursprungligt skick, resten har väl vågorna skövlat 




Så ser den ut nu

För två år sedan

Gun hittade en hel del fynd, både stora å små, det går att göra så mycke fina ytsmyckningar att sätta i trägården.



En stor väska måste man ha för att få med all fynden hem.



Dom här brädlapparna ska jag bla. änvända till att göra några skyltar




Så blev det lite annat småplock som kan vara användbart, jag får se vad jag kan hitta på.
roliga små figurer, eller hur. 

Jag lägger till en liten ramsa "kloka ord"

Det är roligt att leva, för då får man se hur det går


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0