fortsättning från stugan

Nu har vi jobbat på lite i stugan igen, som sagt ingen rast å ingen ro. P-A köpte 2 stolpbelysningar när vi var i Luleå. Så nu har vi grävt ner kabel och gjutit fundament till stolparna.

Ena belysningen är nere vid gäststugan, å där har P-A kärrar och fyllt på matjord också, jag har krattat å trampat



Den andra lyktan är plaserad ovanför bastun, så nu lyser det upp nästan hela tomten
när det blir mörkt på kvällen.
Lite ovanliga lampor, jag har aldrig sett dom tidigare riktigt snygga tycker jag.

Där har vi åxå kärrat matjord



Det har varit några dar med fint höstväder, fastän det blåst ganska kraftigt så har det inte varit så kallt, så det var riktigt skönt med utejobb.
Mot en av stuggrannarna har det funnits en gärdsgård, som delvis rasat och ruttnat upp, så förra året bestämde vi att den skulle repareras. För några veckor sedan började vi med att spetta ner "störar" eller vad de nu heter, och i Lördags gjorde vi klar den sidan.

Det blev ca 20 meter som blev klart, ganska roligt arbete faktiskt, så nu har vi 2 sidor till att fixa, så tro inte att vi blir utan jobb. Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej hej!

Kul att följa din blogg. Ni gör det mycket fint.

Får ta och komma ut nån dag när ni båda är där.

Kram Rebecca

2009-09-30 @ 09:34:41
Postat av: Hillevi

Hej Rebecca, vad glad jag blir att du besöker min blogg, ni är "jättevälkomna" till Örudden. kram

2009-09-30 @ 22:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0