Resa till Stockholm

Tisdag förra veckan åkte min väninna Lena och jag ner till Stockholm, det var bara en sån där nöjestripp kan man säga, vi hade lite planerade saker, som ett besök på Riksarkivet, Lena har börjat släktforska, å eftersom hon är född i Stockholm så finns mycket att tillgå där. Vi hälsade på hos en kusin till henne också. Tisdag var förövrigt en fin dag med sol å 6-7 grader varmt. Det blev ganska mycket tunnelbaneåkande, för vi bodde på Zinkensdamm hotell å det ligger på Söder. Jag blev lite förvånad faktiskt för vid ett tillfälle så hade vi en hel vagn för oss själva

Frånsett en till resenär

 




Ett litet blygt leende från Lena

Onsdag var det inte lika fint ute, lite blåsigt med snöblandat regn i luften. På kvällen åkte vi in till slussen jag hade stämt möte med Kerstin,en barndomskamrat från Bodbysund, från tonårstiden, vi hade mycket kul tillsammans på den tiden.
.Vi gick till Zum Franziskaner, en restaurang som Lena kände till, mycket god mat.



Det är 40 år !!!!!!! sedan vi träffades sist.......Kerstin, lite äldre nu men inga problem att känna igen, jättekul att få träffa henne efter alla dessa år.

Torsdag hade vi en heldag på "staan" Vi tittade in i massor av affärer, men av någon konstig anledning så infann sig ingen chopping-feber hos mig, konstigt,  så det blev inget handlat för mig. Efter 4 - 5 timmar i affärer så är man bara .....sååå.... less å vill bara åka hem. så det blev flygbuss ut till Bromma, där det var massor med folk som var på resande fot. Kl 20.00 gick planet till Umeå å sen buss till Ske-å. Kom i säng kl 01..... JÄTTETRÖTT....  






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0