Inför advent & julen

Jag och Gun har varit på en "inspirationskväll" på Blomsterlandet, allt det där med advent som står inför dörren, ja du vet vad som komma ska .
Det bjöds på glögg å pepparkakor, choklad praliner och en hel massa dekorationer som var hur ju(v)liga som helst. Kanske lite tidigt, men advent-bestyren är inte allt för långt bort, å fort går de
Visar några bilder

Dekorera granen med massor av fjärilar i rött och vitt...........eller.........bara rött...




varför inte med jättestora guldbollar






En jätteduktig florist från Malå,....Lotta Jonsson...., gjorde en massa fina juldekorationer den här kvällen,



En underbart vacker bukett att sätta på julbordet, med vita rosor, nejlikor i vitt å lime, girlang i silver, kvistar av gran som jag inte minns namnet på och annat vackert.



En sån här fin adventsstake med doftande hyacinter, skulle jag vilja göra....eller äga



Den här var gudomligt vacker, å så bra att bara använda värmeljus, på svart fat med mossa runtom



En fåvorit till med värmeljus, Gun och jag har tänkt oss en egen pysselkväll, en sån kanske jag försöker mig på
det ska nog gå att fixa... med lite av inspirationen

............................Det kommer mera................................

Ett vackert dukat julbord.........................men var ska man rymma julmaten....vackert var det i alla fall.







                 

                    

Jag kunde inte motstå denna vackra orkide´, så nu står den i mitt vardagsrum

Nog blev det lite jul-stämning av allt detta.


Kommentarer
Postat av: Lena

Va fina blommor o fin blogg. Tack för trevligt sällskap ikväll.

2009-11-29 @ 00:14:20
Postat av: Lena

Va fina blommor o fin blogg. Tack för trevligt sällskap ikväll.

2009-11-29 @ 00:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0