Midsommar

Det är midsommar, vi har tur med vädret solen lyser över oss idag å jag hoppas att den
 fortsätter med det resten av dagen. Idag har vi ett födelsedag att fira också, Kristoffer, mitt äldsta barnbarn
fyller 24 år idag, grattis Kristoffer.




Vi börjar dagen med att klippa gräsmattan som i år är väldigt grön å frodig, gräset växer så det knakar.


Sommarblommor

En riktigt fin midsommarbild tycker jag, eller hur.



Flaggan i topp hör väl också midsommaren  till.



Vi laddar upp med en liten enkel buffe, det ser inte ut att vara så mycke men det vankas mer smått å gott i köket.
Men jag glömde att ta fram lilla midsommarstången som vi brukar ha på bordet.


På kvällen sitter vi nere vid stranden där gör vi en liten eld och njuter av kvällen som är ljus å vacker
det är lite målnigt faktiskt men ganska skönt ändå, en å annan båt passerar också med glada midsommarfirare , fast lite besvärliga besök av mygg är det, dom vill väl ha lite nattmat förstår jag och vi gör allt vad vi kan för att slippa dom.



Så här kan det se ut klockan är omkring 23 och ljuset flödar.



Havet ligger blangt som ett nybonat golv.


Kommentarer
Postat av: Marie i Falun

Äntligen får vi se PA....

2009-06-24 @ 16:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0