Konst i glashuset

Nu är det snart en vecka sedan jag  var in och hamrade i min blogg senast.

Jag vill visa några bilder från en konstutställning jag besökte denna vecka som gott.
Denna utställning grudar sig på att Solvik Folkhögskola varje år ordnar en konstresa till någon vacker plats
någonstans ,oftast där det är vacker natur, soligt, varmt å gott, och att deltagarna kan hitta fina motiv för sina målningar, denna vår blev det Cinque Terre, i Italien som fick besök
En jättefin utställning med massor med vackra målningar där alla motiv målats i Italien.




Som rubriken säger "Konst i glashuset" så är det verkligen ett glashus, ett  före dett a växthus som vid ett par tilfällen fungerat alldeles utmärkt för en konstutställning, lokalen gav ett fantastiskt ljus, stort utrymme för utställarna, som kunde spela fritt med sina alster.




Det blev kanske i varmaste laget för Ulla, som satt värdinna  just denna dag, när solen pressade sig
upp till 25 grader, svettigt värre även för en besökare.






Det här är Ulla Clause´n (värdinna för dagen) framför några av sina målningar speciellt duktig på blommor målade i akvarell, men hon är en stjärna på andra motiv också




En av Ulla´s vakra bolmstermålningar i akvarell




En målning av Elly Johansson





Denna tavla är målad av Siv Karlsson med en väldigt annorlunda ram.





Lisbeth Landström har målat vackert motiv med citroner




Konstnären till denna tavla har jag tyvärr glömt namnet på, men jag tycker att den är vacker

















Tack för en jättefin utställning.
Nästa år åker jag nog med på deras resa, vart den går vet ingen ännu, kanske Provence, vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0