En ny utflykt

Idag är det onsdag och jag tycker att vi ska åka til Burträsk och Bodbysund, vi åker till Burträsk först och planterar lite fina sommarplantor på Mor & Fars grav, det är alltså Erika´s morfarsfar & morfarsmors grav. Sedan åker vi förbi i Bodbysund där Erikas pappa Alfons växte upp tilsammans med sina tre syskon, Maj-Lis, Ove och lillasyster Hillevi (jag alltså).
Det var lite släkthistoria .
Tillbaka till Skellefteå och vi äter lunch på Nordanågården. Tack Erika & Per för en jättegod lunch.

Sedan tycker jag vi ska åka till en by som heter Fällfors, för att titta på ett naturfenomen med namnet Maranäsvältan.
Detta är ett märkligt fenomen en jättestor sandravin som bara blir större och större för vart år , sanden bara försvinner.









Den här tallen är nog borta om något år.



Erika är verkligen modig att stå så nära branten.



För att lugna nerverna  på mina gäster åker vi vidare till Östanbäck och min särbos sommarstuga och fikar innan vi styr kosan hem till Skellefteå igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0