Åka runt i bygden

Tisdag har jag planerat att vi ska åka runt och kanske hitta något som skulle vara trevligt för ungdomarna (vad kan intressera dom??) i alla fall, så tänkte jag att vi åker till Svansele Vildmarksanläggning, en liten by 6-7 mil enkel resa från Skellefteå, där finns massor med vilda djur uppstoppade och plaserade i naturlig miljö, så vi åkte iväg. Per-Arne, min särbo hängde också med. Jag var absolut säker att det var åretrunt öppet där, så vi blev enormt besvikna när vi kom fram och det var stängt :-O  och vi inte fick se ett ende djur där.

Ge inte upp  . Vi åkte tillbaka till Skellefteå och åt lunch, vi åkte sen mot Örviken å tittade på några gamla kulturskatter
Tyvärr fotade jag inget så inga bilder denna gång. Färden gick vidare mot Skellefteåhamn ut till Rönnskärsverken,
där Boliden förädlar maln till koppar å guld å annat smått å gott. Vi åker vidare kors å tvärs och vi är äntligen hemma igen efter en tur på ca 23 mil. Kanske - kanske inte tyckte dom att delar av turen var trevligt att se, jag hoppas det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0