Nya huset

I Östanbäck, den lilla by som Kristoffer vuxit upp i hittade Venice och kristoffer det hus som dom ville köpa. Det är ett gediget gammalt hus med timmerstomme ingen vet riktigt när det är byggt , men det sägs vara någon gång i slutet på 1800 talet. Så här ser huset ut  kanske finns det dom som tycker att det inte ser så märkvärdigt ut, men det är faktiskt jätte fint .Och nu kommer vi att hjälpa dom att renovera lite  så när vi får sätta upp nya tapeter, nytt fint golv , å nytt kakel i köket så blir det urtjusigt.




Det här ska bli kul tänker säkert Joakim (lillebror) när han får sätta igång med kofoten.
Kristoffer har riktigt tur för Joakim håller på att utbilda sig till byggnadssnickare.










pappa Stefan, en riktig arbetsmyra, har satt  upp en träbalk i taket och nu håller han på att sätt upp nya takskivor, inga ledsna miner här inte




Kristoffer skär gipsskivor som ska sättas upp i köket, full huggning i alla rum.





Nu är det dax för mig att träda fram, mitt i all röra så ska jag börja tapetsera i köket så nu ska det hända saker å ting
det är nu det vackra kommer fram. ;-)





Köket är ljust å fint med fönster mot norr, väster å söder. Nu är jag i  full gång med tapetsering det är en fin grå nyans, lätt att sätta upp ingen mönster passning.
Men fondväggen blir lite kruxigare svart tapet med mönsterpassning.








När köket är klart går vi vidare till vardagsrummet med spackling å slipning, det var hur många lager som helst med gamla tapeter,  vi räknade till  8 lager med tapet så vi fick rycka bort en hel del innan vi kunde påbörja förberedelser för tapetseringen Jag har sparat små bitar av alla tapeter som suttit uppe, så att jag kan göra en tavla sen,det är bara sån nostalgi att spara dom.





Kristoffer slipar tapetskarvarna




Och jag börjar jobbet med tapeter i vardagsrummet, enkel är den här också, en helt vit tapet utan mömster


Blir man så här när man spikar, borrat, sågat, målat, spacklat, slipat å ja vet inte vad.
vågar jag fortsätta ??? Kristoffer verkar ha påverkats en hel del





Eller är det kanske hans sätt att visa hur glad han är över husköpet ???




Vad som än händer så är det nog bäst att fortsätta med tapeterna, fondväggen i vardagsrummet en svart/grå med ett jätteläckert mönster, inte alls svår, jag får hjälp av Venice





Tapetseringen i rummet är klar å Venise  visar sin lycka

Fortsättning följer

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad duktiga ni är och fixa...här nere i Falun har vi tummen mitt i handen.....

2009-07-20 @ 11:53:45
Postat av: diana

Hej ja undrar vart ni har köpt det svart/gråa tapetet ni har i vardagsrummet? vilket märke är det? mvh diana

2012-02-12 @ 09:13:51
Postat av: Anonym

Diana,den köptes på Rusta men det är över 2 år sedan så jag tvivlar på att den finns i sortimentet längre. den är snygg så lycka till :))

2012-02-12 @ 15:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0