Historien uppreper sig

I slutet av maj förra sommaren skulle jag vattna blomrabatten vid stugväggen, då hoppade plötsligt en liten groda fram,gillade väl inte att få flera liter vatten över sig, den var inte större än ett par centimeter, riktigt söt faktiskt. Hur som helst inte trodde jag att den skulle fortsätta att bo under blombladen i min rabatt, men det gjorde den hela sommaren lång och den växte och blev större å större, sista gången jag såg den var den väl ungefär 8 cm. lång Det var i slutet på september.
Välmående såg den ut att vara. En solig dag när den tittade fram  lyckades jag ta en liten filmsnutt på den när den sökt sig fra i solen.

Jag försökte ladda in filmsnutten men det gick inte varför vet jag ej. Om någon kan tipsa mig , så gör det gärna så kan jag visa den sen.



Döm om min förvåning när samma sak hände i förra veckan, jag skulla vattna samma rabatt  efter några dagars torka, och vips så hoppade grodan fram , den lyckades faktiskt skrämma mig, jag tvivlar på att det är samma groda som var där förra sommaren. men jag tycker att det är trevligt med en liten sommargroda, vem vet det kanske är en liten prins, men jag vill inte pussa den. den satt framme en dag och var inte rädd jag lyckades komma riktigt nära , jag rörde till och med med pekfingret på dess "näsa" den hoppade ändå inte därifrån. Märkligt.

Så nu bjuder jag på en riktigt vacker liten sommargroda





Kommentarer
Postat av: marie

Hej Vi fick besök av en groda oxå i helgen ute på verandan...Kram

2009-07-23 @ 14:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0