19 Juli

Det är den 19 Juli 0ch min födelsedag. Jag vaknar till ett strålande väder och jag får kaffe på säng av P-A, men jag tar med mig allt och sätter mig ute i solen med kaffet och Norran. Det brukar sägas att till "fruntimmersveckan" då regnar det alltid, (det är säkert en myt) jag klarade i alla fall min dag utan regn. Mina barn och barnbarn kom och grattade mig på em.



Här sitter dom å slappar i det vackra vädret.



Jag hade gjort 2 stora jordgubbstårtor, inga köpes här inte, som bara försvann i ett nafs. Sååå goda sa dom.







Joakim ääälskar jordgubbstårta ;-)



Lisa och Emma  tar det lite lugnare  med tårtan men dom tyckte att den var superb. 




Och Klas bara mår så bra och ser ut att vara jättelycklig.




Ingela gillade inte riktigt den sydostliga vinden som drog in så hon hittade en varm jacka i bilen
att ta på sig och vi andra njöt av solen som tillfälligt var bakom målnen. Thomas däremot verkar ha något han funderar över.




Jag måste få visa en alldeles speciell underbart vacker bukett, som jag fick av Kristoffer & Venice. Den är alldeles bara underbar och en jättefin vas till allt i en fin laimgrön nyans.





Tack Kristoffer och Venice




Den här  dagen fick vi ännu ett besök från Stockolm., dessa sommargäster som bara dyker upp, men kul är det.




P-A´s, lillsyrra Britt och hennes son Kristoffer,kom på iden att köra bil hit upp till Skellefteå för att hälsa på Mor å mormor Margareta, kallas för Greta , ett kort besök på en dag, är det inte fantastiskt, tänk er att köra ca 120 mil bara så där!!!
Så passade dom på att ta en tur ut till Söderbodan också, å vilken tur dom har, för dom fick naturligtvis också smaka på min smarriga jordgubbstårta och gott kaffe till. Dom hade en jättesöt röd liten krukros med till mig för det hade skvallrats om att det var min födelsedag



Det var väldigt trevligt att dom tittade förbi det blir väl säkert ett år till nästa gång innan vi träffar Britt igen. Kristoffer han åker väl iväg till varmare länder och lär turister hur dom ska dyka å snorkla i dom djupa haven och de blå lagunerna så det lär väl dröja innan vi träffar honom igen.
Tack allesammans för en jättefin dag och att vi  fått vara tillsammans, kram på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0