Långpromenad

 Idag, lördag 19 dec, har det varit en underbar vinterdag det är bara 5 grader kallt, solen lyser på oss några timmar, den är bara lite över horisonten, men ändå, den lyser över oss och man blir så glad, vi ska ta en långpromenad och då brukar vi alltid gå bort mot Gullsand, i går gjorde vi samma promenad men då var det 14 grader kallt, jag har alltid kameran med mig på mina promenader numera så det blir några naturbilder att visa för er


Gullsandsstranden är kall och öde, 14 grader kallt fredag 18 dec 2009




Det här är en fin badstrand, tänk att om 6 månader kan det var massor med badgäster här, nu känns det inte inbjudande till bad



Jag såg den här fina granen på väg ut till Gullsand, en riktigt fin julgrans-gran, .....men tänk inte ens tanken...... den står på en sommarstugetomt.
Det här var alltså i går den 18 Dec. det är 14 grader kallt ute  med svaga nordvästliga vindar. 

Lördagen ser ut att bli en lika fin dag med inte lika kallt, så det blir en promenad idag oxå, samma rutt....vinden har vänt till sydost och det har drivit in en del is mot land och mot Gullsand



Den här bilden är från Lördag men det ser mycket kallare ut här när isen drivit in mot stranden


P-A på promenad

Klockan är omkring 13.00 och solen är redan på väg att försvinna bakom horisonten, men vackert är det.


När vi närmade oss stugan så såg vi flera personer som var ute och åkte långfärdsskridskor precis nedanför stugan,
jag kan inte fatta att dom vågar utsätta för risken att trilla genom isen det är massor med sprickor sedan vinden vänt till sydost och det blåste ganska kraftigt, vi kunde se hur vågorna bröt i isen, jag hann bara fånga upp den sista av åkarna...verkligen våghalsigt...



Kommentarer
Postat av: Sandra

Man kan nästan påstå att vi har lite mer snö nu än när dessa bilder togs...! ;)

2009-12-28 @ 23:22:46
URL: http://www.sandrasfoto.se
Postat av: Mamselamsen

Hejsan! Tittar in och säger Gott Nytt År!

2009-12-30 @ 12:54:32
URL: http://mamselamsen.blogspot.com
Postat av: Hej, Gått Nytt År....och tack för att ni tittar in

2009-12-30 @ 17:04:25
Postat av: Hillevi

Det här blev ju bara så fel....jag börjar om..hahaha

Hej, Gått Nytt År...och tack för att ni tittar in

2009-12-30 @ 17:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0