Julgrupper

Gun och jag fick verkligen inspiration av vårat besök på blomsterlandet där floristen Lotta Jonsson visade hur man gör olika julgrupper, 
då bestämde vi oss för att göra några egna.  så för ett par dar sedan vi åkte upp på Solbacken och inhandlade hyasinter...amaryllis...glittriga grejer...och en del annat att dekorera med.
 Vi åkte till Gun...... beställde hämtmat på Wook &Roll... god mat å ett glas rött.. 
ett glas...????..hahaha 
Sen så lät vi fantasin och inspirationen  flöda






Det här är min skapelse.....jag är riktigt nöjd.... skålen hade jag redan, materialet till den här kostar ca 100 kr....
men om jag skulle köpa den färdig skulle den säkert kosta 400,
skulle inte köpa en färdig, men jag tar gärna emot en till jul, om det är nån som funderar på att köpa en till mig, hahaha
Jag kommer inte ihåg namnen på växterna....grön å vit mossa och 2 vita hyacinter är det iaf.....jaa sen ser ni ju


Gun´s julgrupp.. vackert med rött, grönt å vitt.. i en gammal kantstött soppterrin...man tager vad man haver...
Amaryllis och 3 vita hyacinter, pärlor på tråd å tomten såklart.

Vi hann med några till oxå....å liiite till vin...hihihi  men det påverkade inte resultatet.


Gun´s vackra skapelser



        
En tallkvist med lite silverspray å en vacker fågel



Amaryllis är ju verkligen julblomma nr 1




Den är inte svår ..men vackert i alla fall....Gunsans... bara att köpa två vackra julstjärnor å sätt dom i en snygg skål



Det var jättekul att göra egna julgrupper, fast billigt blev de ju inte, men det var väldigt skoj...
......smakar de så kostar de....:-))

     
Nu står den hemma på mitt bord...jättefiiiin.

Jag har gjort några till julgrupper efter att jag var hos Gun så jag måste visa dom oxå






Efter någon dag har den vita amaryllisen slagit ut.... den är så juvligt vacker


efter ytterligare nån dag så har den röda oxå slagit ut sina knoppar jag upptäckte att det kommer
ytterligare en tredje blomstängel från löken , den här kommer att bli en fantastisk vacker amaryllis















Kommentarer
Postat av: ulla

Oj vilka fina julgrupper du har gjort!kram ulla

2009-12-03 @ 21:29:54
Postat av: Anonym

du måste ju få fin jul stämning heemma hos dej med ssåna julgrupper

2009-12-04 @ 08:53:03
Postat av: Leia

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2012-03-18 @ 19:14:18
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: Hillevi

Leia: Det var inte någon speciell anledning till att jag valde denna blogg, jag tycker den är lätt, så det har bara rullat på, välkommen att starta en, skicka ett mail till mig om du startar upp en, så kan jag gå in och läsa...Lycka till

2012-03-22 @ 08:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0