Systerträff.

Torsdag förra veckan åkte jag ner till Umeå, två av mina äldre syskon bor nämligen där, först hjälpte jag Ove att fixa lite grejer, sedan åkte jag vidare till Maj-Lis, vi gjorde en liten "titta-runt"runda på stan, vi blev lite hungriga efter ett per timmar, så vi satte i oss lite "skräpmat" som det kallas, men det är jäkligt gott ibland.



En cheesburgare med lite pommes, skräpmat , eller????

Min strorasyster Maj-lis har inget emot en burgare.





Det dök upp flera nyfikna matgäster som önskade få en liten smula av oss





Några hungriga kajor väntar på en mumsbit.



Försök inte komma hit och ta mat från vårt bord, vi var här först, stick eller jag rycker fjädrarna av dig.


Sticker väl då



Nog om dessa snyltgäster, men i slutändan hade dom inte tiggt förgäves, ni känner väl mig.

Några bilder från Rådhustorget,



Mycke akviteter å torghandel här jämfört med "Möjligheternas torg" som det så vackert heter, i Skellefteå



En sista bild sen är batteriet tomt, vi går en stund efter Rådhusesplanaden innan vi åker mot Skellefteå.
Maj-Lis ska vara min gäst några dagar så vi har ett fullspäckat program,å de ska bli jättekul. Innan vi åker till Skellefteå tar vi vägen över Svartjärn,åker sakta förbi Kvarnriset och  Bodbysund, minns tillbaka å kommer ihåg tider som flytt och "minns du när vi var där," å "kommer du ihåg då vi gjorde det", " å när vi bada å fiska i sjön", bara nostalgi.
Men vi tycker att det var mycke finare där den tiden vi var barn, pappa var alltid så ducktig att rensa bort allt sly nere vid sjön, så att vi barn kunde gå dit ner å bada, båten låg där nere så vi kunde ro ut och meta "storabbarn", och det var jättefin utsikt över sjön mot Brännan på andra sidan, nu har allt fått växa igen, trist.

Kommentarer
Postat av: Marie

Mumssss....

2009-08-23 @ 11:55:31
Postat av: Angelita (Angie) Burman

Hej Hellevi,

Roligt att ge sig tid att omgås med sina syskon ibland det är så sällan det händer i mitt fall,fin blogg du har, jag har inte kommit igång med min ännu, jag har börja lite men tiden är knapp...Angie ;)

2009-08-24 @ 12:18:33
URL: http://angieburman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0