Stranden

Det är sista gången vi ser piren som den ser ut nu. Viken ska grävas om och i morgon kommer det en stor
grävmaskin och påbörjar arbetet.



Fredag morgon kl. 7.00 kommer en 25 ton stor grävmaskin som ska börja sitt jobb med muddringen.



Det var helt fachinerande att sitta å se hur han handskades med dom stora stenarna. P-a hade lovat att ta på sig en körning med färdtjänstbussen till Nolia i Umeå han fick inte vara med om skådespelet ,så jag agerade som arbetsledare under dagen. Det var inga problem med kommunikationen jag sa hur jag ville att det skulle vara,  ok då gör vi så, lätt som en plätt.





Här har han sökt sig ut på djupare vatten för att röja undan alla stenar son ligger i inloppet till stranden , det är ungefär 40 meter ut från stranden men djupet är bara ca 60 cm, å massor med sten som ska muddras bort så att det går att ta i land en båt. Nu tänker ni kanske att ....Aha nu är det säkert "svartgrävning" på gång, men så är inte fallet, tillstånd finns. Det var massor med båtar som sakta sakta å nyfiket åkte förbi, å dom tänkte säkert samma sak,




Så till andra sidan av viken, ni skulle bara se med vilken precisison ha la ner cementbalkarna ,vilket jobb.

Det tog en hel dags jobb för att fixa till detta men bra blev det, vi är jättenöjda, maskinisten ville inte att jag skulle sätta in bilden på honom å det måste jag respektera, Men han heter Roger Andersson och jobbar åt Marklund & Son.
Lite reklam kan väl vara  ok.




Kommer du i håg första bilden jag la in, titta å jämför, så här ser det ut efter det att grävarn har gjort sitt jobb, det blev ju en hel del muddringsmassor som skulle läggas upp, men det planade han ut med skopan, å vi får se det kan bli något riktigt bra framöver, en solplatå kanske. Ett projekt till nästa sommar, vi får se ????  ;-)


Stranden är väl inte den allra bästa efter det att en grävmaskin har plöjt fram, men det får jag å P-A fixa till och med lite hjälp av vågorna.




Nu har vi jobbat hela lördan  med kratta å spade, se så snyggt det blev
 




Ett åskväder drog förbi på eftermiddan på södra sidan av fjärden , det blåste upp med friska sydliga vindar, men vi klarade oss både från regn å åska.

Kommentarer
Postat av: Fredde

Ser helt underbart ut!

2009-08-12 @ 11:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0