Sömmerskan

Nu har jag sytt gardiner i två dar, det är jättevarmt ute, omkring 25 grader solen strålar allt vad den kan, men jag har lovat att sy gardiner till  köket hos Kristoffer å Venise, så det är bara att sätta igång, det går inte att vänta tills det blir dåligt väder för då vet man inte när det blir gjort, och dom vill ju naturligtvis få sätta upp gardinerna. Sagt å gjort, så började jag gladeligen mäta å klippa, det är tre fönster i deras kök och ett litet där det ska vara en kappa, att det fodrar sin tid det kan ni vara säkra på. Det ska vara panellängder så först måste jag dela tyget längst efter hela på mitten, och sen passa in mönstret, å det gick ju riktigt bra. jag hade klippt till dom fyra första längderna ,  (egentligen skulle jag inte berätta om detta men även den bäste kan göra fel :-)) dååå gör jag dagens värsta miss, längderna ska vara 2,40 långa, så jag mäter upp på tyget först till 2 meter sätter en knappnål, lägger till 40 cm. måttbandet ligger kvar jag hämtar sax å klipper.......på två meter, Jag har förstört 2,5 meter gardintyg. Det är inte klokt hur kan jag bara göra något så dumt.
Jag måste naturligtvis beställa mer tyg (som jag själv måste betala naturligtvis inget snack om något annat)

Tyget är köpt hos Jotex så jag startar datorn och beställer mer tyg per omg.med expressfrakt + lite andra roliga saker som jag hittade till mig själv ,..... hihi. ;-)
Men dom panellängder som blev rätt klippta blev riktigt bra, snyggt mönster. som sagt finns hos Jotex 69 kr, / m
så det blev ju inte så dyrt.

Några bilder från min sömnad.



Nu är jag i full gång.





Vackra  panellängder blev det, och färgerna är naturligtvis i vitt , ljusgrått och svart.

Jag åker till Östanbäck och lämnar gardinerna hos kristoffer som frenetiskt jobbar med trappen som ska slipas och skrapas, jag har lovat att spackla på måndag !!!! :o]  den ska målas nästa vecka är det tänkt.

Sedan fortsätter jag till P-A ute i Söderbodan, där ska det åxå sys nya gardiner, det är jag som tycker att det ska vara något nytt i "storstugan" lite somrigt, så hela tiden  skapar jag mig själv lite jobb som ni ser, jag har mig själv att skylla men jag tycker inte om att sitta på "rumpan" hela dan så det är bara att hitta på nya projekt. hur som helst , idag har jag alltså sytt gardiner!!!!!  Kan ni tänka er ????









Och så här blev dom, snygga eller hur finns att köpas på Åhlens det heter Edens lustgård.

Sen hann jag med att plocka lite blåbär också det verkar inte som om det skulle finnas så mycke áv den varan i år, men några liter blev det, kanske ? gör jag en blåbärspaj, vi får se.




Härliga blå bär, rensade å klara för en blåbärspaj eller till frukosfilen i morgon
munsmums.

Och så ett litet tillägg, Grattis "storebror" Alfons på din namsdag i dag, kram


Kommentarer
Postat av: Marie

Vad fint det blir....Kram

2009-08-07 @ 10:18:31
Postat av: Erica

Hej! Ser fint ut upp hos er! Här nere är det också varmt, men vi jobbar på i sommarvärmen:P Gamlingarna ska ju ha sitt iaf:P Kram Erica

2009-08-07 @ 15:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0