Ny soffa

Nu ska jag visa något som jag funderat på en tid,??? en ny soffa.
Torsdag i förra veckan åkte jag å P-A till Ikea i Haparanda, en tripp på 50 mil tur å retur. P-A skulle köpa en fåtölj till sin röda soffa i stugan och det blev en mörkgrå nästan svart, och det blev snyggt..
Jag har planerat att köpa en bäddsoffa till  mitt gästrum i min lägenhet i "stan" och så blev det.

Det här är den säng som stått i mitt gästrum, jag har faktiskt gjort den alldeles själv när jag jobbade på Ostvik snickeri, jag snickrade den i februari 1998. Å, det har varit många sköna nätter i den !!!!  ;-)  Men efter  alla dessa år är  jag less  på den, jag tycker att den tar så mycke plats i mitt gästrum, så nu ska Lisa få den av mig. Jag håller som bäst på att skruva isär den, har plockat bort  madrassen,så det här är enbart stommen kvar.




Så här kommer det att se ut med min nya bäddsoffa, jag pratade med Thomas att han skulle komma och hjälpa mig att montera den och så skulle han ta sängen hem till  Östanbäck, men han hade inte tid förrän torsdag, jag är så nyfiken på att få se hur det blir så jag står inte ut att vänta tills , det här är tisdag eftermiddag, så  jag kunde inte låta bli att börja med att skruva ihop bäddsoffan själv. det var inga problem, Ikea har bra monteringsbeskrivningar så det var bara att läsa och jobba på, det JOBBIGA var att dra på klädseln, det var jättesvettigt. Å så här blev det. håll till godo, va tyx





Jag köpte en ny lampa åxå, den gav ett riktigt fint stämningsljus.
Sedan vill jag säga att tavlorna som ni ser på väggen gjorde jag, när jag gick  Konstpaus på Solvik.
"Rödstrumpa" i oljetryck, kanske är det lite skryt men jag tycker att dom är fina och jag tycker att dom passar perfekt på den väggen, en fin färgklick
Visst blev det fint ???

Jag var hundvakt till  Susannes hund Molly samma eftermiddag som jag monterade ihop bäddsoffan
och jag hade knappt ställt den till rätta föränn Molly gjorde sig hemmastadd i den, å se så hon njuter att kura ihop sig, ja visst soffan är vit och smutsgrann värre, (klädseln är tvättbar)men det är klart att hon ska få mysa i soffan, jag lägger ut en filt innan hon får ligga i den, jag hann bara inte med denna gång.



Jättemysigt för lilla Molly


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det blev riktigt fint farmor :) , nu väntar jag glatt på sängen! Kram

2009-08-26 @ 16:55:53
Postat av: Hillevi

Tack lisa det var jättegulligt av dig att skriva kommentar. Du får be pappa om sängen han hadde problem med släp när han var hit idag. kram

2009-08-26 @ 18:32:40
Postat av: ulla

Snyggt.visa gärna en bild på Per-Arnes fåtölj .kram ulla

2009-08-27 @ 13:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0