Ett nytt projekt

Det sägs att det alltid finns något som ska göras i en stuga, och nu är det bastun´s tur att få en liten förbättring.
P-A ska bygga en altan utanför.



Här är han i fullgång med att skruva balkskor. å det är ingen liten altan, så han får räkna med en hel del skruvdragande Tur att det finns skruvdragare.




 I gassande sol jobbar vi på å det behövs många vilopausar å mycke vatten.



Som synes börjar den ta form. Ni ska veta att jag får höra en hel del förbannelser under byggandet, men jag tror att han längtar väldigt mycke att få altanen klar. Att det var jobbigt i solgasset vet jag för jag var med hela tiden å hjälpte till. fram på eftermiddan var vi förtjänta av ett dopp i havet , jätteskönt.
Jag återkommer när bygget  är klar.

Kommentarer
Postat av: ulla och gösta

Vi ska inspektera denna altan nästa sommar!

hälsningar Ulla och Gösta

2009-08-11 @ 12:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0